Tràmits i gestions en cas de defunció

Saber què s’ha de fer en cas de la mort d’un familiar o d’una persona del nostre entorn és crucial a l’hora d’agilitzar tots els tràmits de la defunció.

És necessari saber des de com reaccionar fins a quins papers s’han de fer en aquesta situació, independentment d’on s’hagi produït la defunció. La mort pot sorprendre en qualsevol mena de circumstància i, per això, cal tenir clar a quin tipus de situacions ens podríem haver d’enfrontar i què cal fer perquè tot vagi segons el previst.

tramites defunción

Què s’ha de fer quan una persona es mor a casa

Les morts a casa continuen representant un alt percentatge de les defuncions a Espanya. Per això és fonamental saber què s’ha de fer en cas d’una defunció en un domicili, sobretot si parlem d’un familiar que viu habitualment a la casa on ha mort.

El millor és tenir clar tots els passos a seguir perquè tot es desenvolupi de manera àgil i efectiva:

 

 

1
Primer

El primer que s’ha de fer és trucar els serveis d’emergència, el número 112, comú per tots els països de la Unió Europea

2
Segon

Tot seguit cal contactar amb el servei 24 hores d’Aurens, sempre a disposició teva per acompanyar-te en aquestes circumstàncies i oferir-te les millors solucions.

T’explicarem pas a pas quins tràmits de defunció has d’anar fent, així com tota la documentació que cal reunir perquè quan el nostre equip hi arribi tot flueixi com cal.

3
Tercer

Mentre els serveis d’emergències donen l’autorització a l’inici dels serveis fúnebres, podràs determinar tots els detalls relacionats amb els serveis d’exèquies.

En el cas que la persona estigués a casa de visita, s’haurà de trucar immediatament a emergències al telèfon 112 i contactar amb algú proper a la persona perquè s’encarregui de posar en marxa els serveis fúnebres corresponents. Si no es coneix cap persona propera, seran els mateixos serveis d’emergències qui durà a terme les perquisicions necessàries.

 

 

I si es mor a l’hospital?

També cal saber què hem de fer en cas de defunció d’un familiar en un centre hospitalari.

 

    1. El primer és avisar els serveis mèdics encarregats de la cura del pacient durant la seva estada allà.
    2. Ells seran els encarregats de certificar la defunció.
    3. Un cop certificada la defunció, el pas següent és contactar amb Aurens per iniciar els serveis funeraris i els tràmits del servei.

    Tràmits després de la mort: documentació necessària

    Després de la defunció d’una persona cal fer diversos tràmits. A continuació veurem els més indispensables.

     

    Certificat mèdic de defunció

    Es tracta d’un document que acredita tant la mort d’una persona com el moment i el lloc on s’ha produït. 

    També necessitaràs tenir localitzat el DNI del difunt.

     

    Com s’obté el certificat de defunció

    El certificat de defunció s’aconsegueix fent una petició al Registre Civil, tot i que també es pot recórrer al jutjat de pau que correspongui en cada cas.

    Gestoria legal administrativa

    A part d’encarregar-nos de tots els serveis fúnebres, a Aurens oferim serveis addicionals de gestoria legal que t’ajudaran a gestionar altres tràmits com ara els següents:

    • Sol·licitud de pensió de viduïtat
    • Sol·licitud de pensió d’orfandat
    • Obtenció dels certificats d’últimes voluntats
    • Tràmits amb assegurances de cobertura de defunció.

    Per això, a Aurens t’oferim totes les eines que necessites perquè tot el procés legal posterior als tràmits de defunció es desenvolupi de la manera més còmode possible.